Конференции
Докладчики |
Тип |
Название доклада |
Дата |
Конференция |
Матвеева Е., Филатов А., Крюков В. | устный | «Цена переключения» при чтении нот с листа и негативный прайминг: почему привычный пианистам скрипичный ключ может вызывать большие трудности? Всероссийская научная конференция «Психология познания» |
Декабрь 2022 | Всероссийская научная конференция «Психология познания», Ярославь |
Ляшенко А., Котов А. |
poster |
Названия категорий помогают имплицитному категориальному научению |
Декабрь 2022 |
Всероссийская научная конференция «Психология познания», Ярославь |
Матушкина В., Котова Т., Котов А. |
poster |
Эффект называемости частей объектов и научение новым категориям |
Декабрь 2022 |
Всероссийская научная конференция «Психология познания», Ярославь |
Шкуренко Т., Котов А. |
poster |
Взаимодействие перцептивной и семантической информации в категориальном научении. |
Декабрь 2022 |
Всероссийская научная конференция «Психология познания», Ярославь |
Arsalidou, M. |
Plenary Addresses |
Assessing outstanding neurocognitive abilities in children. |
Декабрь 2022 |
V International Forum «Cognitive Neuroscience», Yekaterinburg |
Arsalidou, M. |
Invited Conference Discussant |
Opportunities and Risks of New Technologies in K-12 Education Transformation, |
Ноябрь 2022 |
EdCrunch, Almaty, Kazakstan |
Arsalidou, M. |
Plenary Addresses |
How the brain manages cognitive load. |
Ноябрь 2022 |
EdCrunch, Almaty, Kazakstan |
Arsalidou, M. |
Plenary Addresses |
Breakthroughs in Early Childhood. |
Ноябрь 2022 |
Learning Grove, Covington, Kentucky, USA. |
Arsalidou, M. |
Invited Oral Presentations |
Neurocognitive correlates of decision making in children, adolescents, and adults. |
Ноябрь 2022 |
EdCrunch, Almaty, Kazaksta |
Кислёнкова А.А., Лебедева М.Ю., Судоргина Ю.В., Тюменева Ю.А. |
poster |
Попарное упорядочивание и рейтинги по пятибалльной Ликертовской шкале для оценки нетранзитивности и сходства мотивов. |
Ноябрь |
Международная юбилейная научная конференция «История, современность и перспективы психологии в системе Российской академии наук», посвященная 50-летию создания Института психологии РАН. Москва |
Kouzalis A., Arsalidou M. |
Oral Presentation |
An examination of metacognition in high mathematical performance. An fMRI study. |
Август |
MIC Cogference. The 7 Cs of Creativity, Bologna, Italy (virtual) |
Istomina A., Faber A., Manzhurtsev A., Ublinskiy M., Arsalidou M. |
oral |
Brain Responses to Four Basic Mathematical Operations in Children 10-12 Years: An fMRI Study |
Июль |
European Congress of Radiology, Annual Conference, Vienna, Austria |
Ostroverkh A., Kotov A. |
flash talk |
Understanding of differences in verbal and figurative representations by children 4-6 years old |
Июль |
2022 CogSci Conference, Canada |
Liashenko A., Kotov A. |
flash talk |
The impact of categorization rule on categorical visual search. |
Июль |
2022 CogSci Conference, Canada |
Istomina A., Faber A., Manzhurtsev A., Ublinskiy M., Arsalidou M. |
poster |
Exploring brain responses to division problems of various difficulty in adolescents. |
Июнь |
Exploring brain responses to division problems of various difficulty in adolescents. The Mathematical Cognition and Learning Society, Annual Conference, Antwerp, Belgium |
Arsalidou, M. |
Invited Oral Presentations |
Neurobiological foundation of cognitive development. |
Май |
Education and Neuroscience Seminars. Institute of Education. HSE University, Moscow |
Shkurenko T., Aslanov A., Kotova T., Kotov A. |
poster |
Words with emotional semantics as feedback affect learning of rule defined categories, but not non-rule defined categories. |
Май |
8th International Symposium on Brain and Cognitive Science, Istanbul, Turkey |
Blazhenkova O., Kotova T., Kotov A. |
poster |
Understanding of imagery and its development by parents, specialists working with children, and laypeople. |
Май |
8th International Symposium on Brain and Cognitive Science, Istanbul, Turkey |
Aslanov A., Kotov A. |
poster |
Labels make explanations more convincing: example of categories of antisocial behavior. |
Май |
8th International Symposium on Brain and Cognitive Science, Istanbul, Turkey |
Faber A. |
oral | A network-level analysis of cognitive flexibility in resting-state fMRI. | Апрель 2022 | Virtual presentation at the Lomosov-2022 conference. |
Chuikova Zh, Faber A. |
oral |
Laterality effects of mental-attentional capacity in adults: a task-based fMRI study |
Апрель |
Virtual presentation at the Lomosov-2022 conference. |
Котов А. |
устный |
Роль речи в развитии репрезентации и воображения. |
Апрель |
XXIX Всероссийская научно-практическая конференция «Практики развития: порождение, становление и удержание субъектности в образовании», Красноярск |
Шкуренко Т., Котов А. |
poster |
Мотивация и научение: слова с эмоциональной семантикой помогают в научении эксплицитным, но не имплицитным категориям |
Март |
XV-я научная конференция «Современное гуманитарное знание: диалог поколений, Москва |
Zherdeva M., Kotov A., Bachurina V., Monina M. |
poster |
Training of naming object features and learning new categories in 6-8 year old children. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Shkurenko T., Sudorgina Y., Zherdeva M., Afanasieva V., Kotov A., Arsalidou M. |
poster |
Category learning in children is associated with mental attentional capacity, but not with verbal fluency. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Koroleva S., Kotov A., Kotova T. |
poster |
Object labeling effects on memory in 6-8 year old children. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Ostroverkh A., Kotov A., Kotova T., Ostroverkh O. |
poster |
Understanding of differences in verbal and figurative representations by children 4-6 years old. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Terekhina L., Kotova T., Kotov A. |
poster |
The variation in the set of the ostensive cues in adult communication according to the age of a child. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Bachurina V., Zherdeva M., Kotov A. |
poster |
Category learning strategy and attention optimization in adults and children. |
Январь |
Virtual presentation at the Budapest CEU Conference on Cognitive Development. Budapest, Hungary, 2022 |
Котов А. |
пленарный |
Как речь и язык помогают в категориальном научении и переносе знаний. |
Декабрь |
Всероссийская конференция по когнитивной науке, посвященной памяти Дж.С. Брунера «Психология познания», Ярославский государственный университет им. П.Г. Демидова. |
Bachurina V., Kotov A. |
постер |
Attentional strategies during category learning: an eye-tracking study |
Июль |
43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society, виртуально |
Tikhonov R., Moskvichev A., Kotov A. |
постер |
Category learning in preschool and primary school children: The use of rule-based and family resemblance strategies |
Июль |
43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society, виртуально |
Kouzalis, A., Konopkina, K., Arsalidou, M. |
постер |
Self-ratings of cognitive effort: An fMRI study |
Июль |
42nd Annual HYBRID Conference of the International School Psychology Association, Nicosia, Cyprus |
Sudorgina Y., Zherdeva M., Kotov A., Arsalidou M. |
устный |
Individual differences in mental attentional capacity and category learning in children and adults |
Июль |
Современные тренды в исследованиях работы мозга: междисциплинарная перспектива, Сочи, НТУ «Сириус», Россия |
Zherdeva M., Bachurina V., Kotov A. |
устный |
Attention distribution during category learning in children and adults |
Июль |
Современные тренды в исследованиях работы мозга: междисциплинарная перспектива, Сочи, НТУ «Сириус», Россия |
Tikhonov R., Kotov A. |
устный |
Modeling age differences in category learning |
Июль |
Современные тренды в исследованиях работы мозга: междисциплинарная перспектива, Сочи, НТУ «Сириус», Россия |
Жердева М.П., Котова Т.Н., Котов А.А. |
постер |
Тренировка вербализации частей объекта улучшает осознание правил, но не научение им у детей 6-8 лет |
Июль |
6 конференция «Когнитивная наука в Москве: новые исследования» |
Асланов И.А., Судоргина Ю.В., Котов А.А. |
постер |
Влияние вербального ярлыка на оценку суждений о категории сохраняется, даже если мы не помним ярлык |
Июнь |
6 конференция «Когнитивная наука в Москве: новые исследования» |
Жердева М.П., Артени Н.А., Афанасьева В.М., Котов А.А. |
постер |
Стратегии категоризации у детей дошкольного и младшего школьного возраста |
Июнь |
6 конференция «Когнитивная наука в Москве: новые исследования» |
Жердева М.П., Бачурина В.А., Котов А.А. |
устный |
Стратегии категоризации у взрослых и детей: айтрекерное исследование |
Март |
XIV-я научная конференция «Современное гуманитарное знание: диалог поколений», Москва, Россия |
Faber, A., Matiulko, I., Arsalidou M. |
постер |
Developmental fMRI Study of Working Memory in Children and Adolescents: Data from Moscow Schools |
Ноябрь 2020 |
61st Annual Meeting of the Psychonomic Society: Virtual Psychonomics 2020 |
Liashenko A., Arsalidou M. |
постер |
Colour Matching Task: Replicability and reliability in primary school children in Moscow |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – virtual, Russian Federation |
Bachurina B., Konopkina K., Sudorgina Y., Kudryavtsev N., Arsalidou M. |
постер |
Eye-tracking indices of arithmetic operations |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – virtual, Russian Federation |
Kouzalis, A., Konopkina, K., Arsalidou M. |
постер |
Functional neuroimaging of self-ratings associated cognitive effort |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – virtual, Russian Federation |
Faber A., Matiulko I., Arsalidou, M. |
устный |
fMRI correlates of mental-attentional capacity in children: Data from Moscow schools |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – online, Russian Federation |
Bachurina V., Arsalidou, M. |
устный |
Mental attention and different aspects of inhibitory control |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – online, Russian Federation |
Khoroskova, E., Sizova V., Liashenko A., Arsalidou M. |
устный |
Theoretical and empirical criteria for selecting cognitive overperformers: Data from primary schools in Moscow |
Октябрь 2020 |
I National Congress on Cognitive Research, Artificial intelligence and Neuroinformatics, Moscow – online, Russian Federation |
Жердева М.П., Котов А.А. |
постер |
Называемость признаков и эффект понятийной гибкости |
Октябрь 2020 |
I Национальный Конгресс по когнитивным исследованиям, искусственному интеллекту и нейроинформатике, Москва – виртуально, Россия |
Судоргина Ю.В., Котов А.А., Асланов И. А. |
постер |
Когнитивные искажения при оценке суждений: роль вербального ярлыка и типа репрезентаций |
Октябрь 2020 |
I Национальный Конгресс по когнитивным исследованиям, искусственному интеллекту и нейроинформатике, Москва – виртуально, Россия |
Асланов И.А., Котов А.А. | постер |
Влияние метафорического фрейминга на оценку суждений о примере категории |
Октябрь 2020 |
I Национальный Конгресс по когнитивным исследованиям, искусственному интеллекту и нейроинформатике, Москва, Россия |
Тихонов Р.В., Котов А.А. |
устный |
Моделирование индивидуальных различий в исследованиях когнитивного развития |
Сентябрь 2020 |
Всероссийская научная конференция «Творчество в современном мире: человек, общество, технологии», посвященная 100-летию со дня рождения Я.А. Пономарева, Москва, Россия |
Асланов И.А., Котов А.А. |
устный |
Влияние метафорического фрейминга на оценку суждений о категории |
Сентябрь 2020 |
Всероссийская научная конференция «Творчество в современном мире: человек, общество, технологии», посвященная 100-летию со дня рождения Я.А. Пономарева, Москва, Россия |
Судоргина Ю.В., Котов А.А. |
устный |
Влияние вербализации индуктивного правила на его перенос: сравнение взрослых и детей младшего школьного возраста |
Сентябрь 2020 |
Всероссийская научная конференция «Творчество в современном мире: человек, общество, технологии», посвященная 100-летию со дня рождения Я.А. Пономарева, Москва, Россия |
Arsalidou, M. |
устный |
Assessing typical and advanced cognitive performance in children |
Сентябрь 2020 |
"Creativity in the modern world: man, society, technology", dedicated to the 100th anniversary of the birth of Y.A. Ponomarev, Moscow, Russian Federation |
Faber, A., Arsalidou, M. |
устный |
Functional MRI Study of Working Memory Development in School-aged Children |
Сентябрь 2020 |
"Creativity in the modern world: man, society, technology", dedicated to the 100th anniversary of the birth of Y.A. Ponomarev, Moscow, Russian Federation |
Bachurina, V., Arsalidou, M. |
устный |
School-aged children can accurately assess mental attentional demand of the task |
Сентябрь 2020 |
"Creativity in the modern world: man, society, technology", dedicated to the 100th anniversary of the birth of Y.A. Ponomarev, Moscow, Russian Federation |
Bachurina, V., Arsalidou, M. |
постер |
Effects of task complexity and working memory load on eye-tracking indices of cognitive effort in adults and children |
Июнь 2020 |
Vision Sciences Society – virtual, Florida, USA |
Burlac, B., Pascual-Leone, J., Arsalidou, M. |
постер |
Can executive power be separated from mental attention? |
Май 2020 |
Interdisciplinary Conference in Psychology, University of Ottawa – virtual, Canada |
Konopkina K., Arsalidou, M. |
устный |
Where does the brain do math? |
Февраль 2020 |
Cognitive Science Arena, Brixen, Italy |
Arsalidou, M., Bachurina, V. |
устный |
Brain and Cognitive Load |
Февраль 2020 |
Meet-a-scientist. School №192, grade 8, Moscow, Russian Federation |
Arsalidou, M., Bachurina, V. |
устный |
Brain and math |
Февраль 2020 |
Meet-a-scientist. School №1357, grades 8-10, Moscow, Russian Federation |
Konopkina, K., Bachurina V., Arsalidou, M |
устный |
Brain and math |
Январь 2020 |
Meet-a-scientist. School №1288, grade 8, Moscow, Russian Federation |
Bachurina, V., Arsalidou, M. |
устный |
Brain and Cognitive Load |
Январь 2020 |
Meet-a-scientist. School №1288, grades 8-10, Moscow, Russian Federation |
Bachurina, V., Arsalidou, M. |
устный |
Brain and math |
Январь 2020 |
Meet-a-scientist. School №1492, grades 8-10, Moscow, Russian Federation |
Faber, A., Arsalidou, M |
устный |
Brain and math |
Январь 2020 |
Meet-a-scientist. School №1517, grades 8-10, Moscow, Russian Federation |
Faber A., Charkhabi M., Khalezov E., & Arsalidou, M. |
устный |
Is Cognitive School Engagement a better predictor of School Performance? Findings from Russian Students and Teachers |
Октябрь 2019 |
Psy-HSE: Conference of Young Scientists. Contemporary Issues of Psychological Science, Moscow, Russian Federation |
Zherdeva M., Kotov A., Kotova T. |
постер |
Nameable spatial features improve category learning in adults and children |
Сентябрь 2019 |
The 27th Annual Meeting of the European Society for Philosophy and Psychology, Athens, Greece |
Bachurina, V., Arsalidou, M. |
устный |
Eye movements and mental attentional demand in children and adults |
Август |
The 20th European Conference on Eye Movements, Alicante, Spain |
Konopkina, K., Arsalidou, M. |
устный |
Mathematical problem solving: behavioral and neuroimaging studies |
Июнь |
OHBM Annual Meeting, Rome, Italy |
Liashenko A.K., Tyuleneva T. A., Arsalidou, M. | постер |
Mental-attentional capacity and cognitively gifted children in Russia |
Июнь |
Когнитивная наука в Москве: новые исследования |
Konopkina, K., Arsalidou, M. |
постер |
Brain activity and hemispheric dominance in response to increasing complexity of mathematical calculations |
Май |
Dubrovnik Conference on CognitiveScience, Dubrovnik, Croatia |
Sudorgina, Y., Kotov, A. | постер |
The role of a category name in judgements of explanations |
Май |
Rovereto Workshop on Concepts, Actions, and Objects: Functional and Neural Perspectives. Rovereto, Italy |
Khalezov, E., Charkhabi, M., & Arsalidou, M. | постер |
School Engagement in Cognitively Gifted Children |
Май |
The international Congress on Brain Health Innovations & Technologies (BrainHIT2019), Vienna, Austria |
Khalezov, E., Charkhabi, M., & Arsalidou, M. | устный |
Identifying School-Aged Cognitively Gifted Using Mental Attentional Capacity and Cerebrovascular Hemodynamic Parameters |
Май |
The international Congress on Brain Health Innovations & Technologies (BrainHIT2019), Vienna, Austria |
Konopkina, K., Matiulko, I., Arsalidou M. | постер |
Mathematical problem solving: behavioral and neuroimaging studies |
Март |
International Group for Psychology of Mathematics Education & Yandex. Moscow, Russian Federation |
Sudorgina, Y., Kotov, A. | постер |
Influence of verbalizing geometry rules on their transfer in primary schoolers |
Март |
International Group for Psychology of Mathematics Education & Yandex. Moscow, Russian Federation |
Arsalidou, M |
устный |
Brain and mathematics: Implications for education |
Март |
International Group for Psychology of Mathematics Education & Yandex. Moscow, Russian Federation |
Charkhabi, M., Kotov, A., Liashenko, A., Arsalidou, M. | устный |
School engagement and math performance: Ratings from students and teachers in Russia |
Март |
International Group for Psychology of Mathematics Education & Yandex. Moscow, Russian Federation |
Sudorgina, Y., Kotov, A. | постер |
Improving transfer of inductive rules through familiar names in adults and children |
Январь 2019 |
Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary |
Arsalidou, M., Khalezov, E., Liashenko, A., & Kotov, A. | устный |
Anterior insula and mathematical cognition: Evidence from children and adults |
Январь 2019 |
Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary |
Arsalidou, M. |
устный |
States of consciousness: Evidence from competing brain networks |
Декабрь 2018 |
Conference on Cognitive Science, dedicated to the memory of JS Bruner. Yaroslavl State University. Yaroslavl, Russian Federation |
Arsalidou, M. |
устный |
Symposium “Task complexity and task analysis: neo-Piagetian perspective on cognitive modeling” A trade off between mental-attentional capacity and task complexity may drive hemispheric complexity |
Май |
The 48th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Amsterdam, Netherlands |
Arsalidou, M. |
устный |
Symposium “Mental capacity constraints on cognition: Studies from the Theory of Constructive Operators ” Advantages of parametric measures: Behavioural and neuroimaging evidence |
Май |
Development 2018, A Canadian Conference on Developmental Psychology, Niagara Region, Ontario |
Arsalidou, M. |
устный |
Brain and Math |
Октябрь 2018 |
Lunokhod-1 Science Festival. Digital October. Moscow, Russian Federation |
Arsalidou, M., Khalezov, E., Liashenko, A., & Kotov, A. |
устный |
Anterior insula and mathematical cognition: Evidence from children and adults |
Январь 2018 |
Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary |
Novikov, P., & Arsalidou, M. | устный |
CoordsFinder - software tool for systematic search for brain coordinates of interest for area-based meta-analyses |
Ноябрь 2018 |
Meeting of the Society of Neuroscience, San Diego, CA, USA |
Bachurina, V., Arsalidou, M. | постер |
Individual Differences in Mental Attentional Capacity Across Development: an Eye-tracking Study |
Октябрь 2018 |
3rd Annual Skoltech - Mit Conference “Collaborative Solutions For Next Generation Education, Science And Technology” Skolkovo Institute Of Science And Technology, Moscow, Russian Federation |
Liashenko, A., Khagabanova, T., Arsalidou, M. | постер |
Parametric measures of mental-attentional capacity: cognitive assessment compatible with technologies |
Октябрь 2018 |
3rd Annual Skoltech - Mit Conference “Collaborative Solutions For Next Generation Education, Science And Technology” Skolkovo Institute Of Science And Technology, Moscow, Russian Federation |
Konopkina, K., Arsalidou, M. | постер |
Brain areas associated with basic mathematical operations |
Октябрь 2018 |
3rd Annual Skoltech - Mit Conference “Collaborative Solutions For Next Generation Education, Science And Technology” Skolkovo Institute Of Science And Technology, Moscow, Russian Federation |
Liashenko, A., Khagabanova, T., Arsalidou, M. | постер |
Parametric measures of mental-attentional capacity: Data from Russian children |
Сентябрь 2018 |
Crossing the borders: The interplay of language, cognition, and the brain in early human development. University of Potsdam, Germany |
Zinchenko, O., & Arsalidou, M. | устный |
Brain responses to social norms: fMRI meta-analyses |
Июль |
The Society for Philosophy and Psychology 44th Annual Meeting. Ann Arbor, Michigan, USA |
Khalezov E., Charkhabi M., Kotova T., Arsalidou M. |
постер |
Initial validation of a school engagement scale in Russian schools |
Июль |
29th International Congress of Applied Psychology. Montreal, Canada |
Arsalidou, M., Vijayarajah, S., Sharaev, M. |
устный |
Активация базальных ядер при различных типах вознаграждения: метаанализ фМРТ исследований (Basal ganglia involvement in different types of reward: Meta-analyses of fMRI studies) |
Ноябрь 2017 |
Психология – наука будущего (Psychology-the Science of the Future). Russian Academy of Sciences and the Department of Psychology of the State Academic University for the Humanities, Moscow, Russian Federation |
Khagabanova, T., Liashenko, A., Arsalidou, M. | постер |
Language background and orthographical manipulations of the color-word Stroop |
Сентябрь 2017 |
The 10th Annual Embodied and Situated Language Processing, Moscow, Russian Federation |
Liashenko, A., Khagabanova, T., Arsalidou, M. | постер |
Language background and the effects of time delay on visual-spatial mental-attentional capacity |
Сентябрь 2018 |
The 10th Annual Embodied and Situated Language Processing, Moscow, Russian Federation |
Arsalidou, M., Pawliw-Levac, M., Sadeghi, M., Pascual-Leone, J. |
устный |
Mathematical cognition in children: Evidence from fMRI |
Июнь |
Fourth conference of Cognitive Science in Moscow, Moscow, Russian Federation |
Arsalidou, M., Agostino, A., Pascual-Leone, J. |
устный |
Neural correlates for numbers and calculations in children |
Апрель 2017 |
Biennial meeting of the Society for Research in Child Development, Austin, Texas, USA |
Arsalidou, M., Kotova, T., Pawliw-Levac M., & Pascual-Leone, J. |
устный |
The role of the insular in mathematical problem solving in children |
Январь 2017 |
Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary |
Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!
Сервис предназначен только для отправки сообщений об орфографических и пунктуационных ошибках.