• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Тел.: 8 (495) 772-95-90 *15366

E-mail: dekpsy@hse.ru

Фактический адрес: 101000, г. Москва, Армянский пер. 4, корп. 2

Почтовый адрес: 101000, г. Москва, ул. Мясницкая, д. 20 (департамент психологии)

Руководство
Заместитель руководителя Прусова Ирина Сергеевна
Заместитель руководителя Березнер Тимофей Александрович
Глава в книге
Грамотность в вопросах здоровья и ее роль в профилактике тревоги, депрессии и соматизации

Золотарева А. А.

В кн.: Социальные и клинические рубежи современной психиатрии и наркологии: сборник трудов всероссийской научно-практической конференции (г. Краснодар, 14 марта 2024 г.) / под общей редакцией: С.Н. Алексеенко, А.Н. Редько, В.Г. Косенко [и др.].. Краснодар: 2024. С. 79-82.

Препринт
Stress Resilience (Proprioceptive and Verbal Individual Differences) in Onco-Patients, Sportsmen and Controls

Liutsko L., Malova Y., Vinokurova E. et al.

public health and health services. 20944. MDPI, 2023

Центр социокультурных исследований НИУ ВШЭ приглашает Вас на научный семинар «Культура имеет значение»

Мероприятие завершено
В рамках данного семинара выступит Ольга Ковбасюк – кандидат психологических наук, доцент, институт экономики и менеджмента, Балтийский федеральный университет им. И. Канта  (БФУ им. И.Канта) с докладом на тему:  «Российские культурные паттерны: решение проблемы повышения индивидуальной ответственности».
Семинар состоится 28 октября 2020 года в 15:30 в дистанционном формате на платформе ZOOM
Идентификатор конференции: 998 9942 6865 Код доступа: 158183  
Рабочий язык - английский

Cultural diversity in education is growing, globally. The tendency is represented in Russian education as well. It makes critical for students and teachers to understand their own cultural dimensions to be able to appreciate cultural diversity of the world. The study explores cultural diversity in Russia via the dimensions of learning framework (CDLF), including cultural varieties regarding social relationships and epistemological beliefs. We illustrate the spectrum of dimensions' variability as they might influence the way students and teachers interact in Russia and draw to historical roots of such interaction. The study addresses the challenge of raising individual responsibility of students and teachers and suggests that this challenge can be reduced by applying a meaning-centered approach, which aims at developing personal responsibility for one's own deeds and increases awareness of one's own cultural heritage.