• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Тел.: 8 (495) 772-95-90 *15366

E-mail: dekpsy@hse.ru

Фактический адрес: 101000, г. Москва, Армянский пер. 4, корп. 2

Почтовый адрес: 101000, г. Москва, ул. Мясницкая, д. 20 (департамент психологии)

Руководство
Заместитель руководителя Львова Елена Николаевна
Заместитель руководителя Кургинян Сергей Сергеевич
Статья
Country-level correlates of the Dark Triad traits in 49 countries

Jonason P. K., Żemojtel-Piotrowska M., Piotrowski J. et al.

Journal of Personality. 2020. Vol. 88. No. 6. P. 1252-1267.

Глава в книге
"Супервизия в классической системной семейной психотерапии"
В печати

Варга А. Я.

В кн.: Супервизия для системных семейных психотерапевтов. СПб.: Издательский дом Питер, 2021.

Препринт
Seeing our 3D world while only viewing contour-drawings

Farshchi M., Kiba A., Sawada T.

PsyArXiv. PsyArXiv. Society for the Improvement of Psychological Science, 2020

Центр социокультурных исследований НИУ ВШЭ приглашает Вас на научный семинар «Культура имеет значение»

Мероприятие завершено
В рамках данного семинара выступит Ольга Ковбасюк – кандидат психологических наук, доцент, институт экономики и менеджмента, Балтийский федеральный университет им. И. Канта  (БФУ им. И.Канта) с докладом на тему:  «Российские культурные паттерны: решение проблемы повышения индивидуальной ответственности».
Семинар состоится 28 октября 2020 года в 15:30 в дистанционном формате на платформе ZOOM
Идентификатор конференции: 998 9942 6865 Код доступа: 158183  
Рабочий язык - английский

Cultural diversity in education is growing, globally. The tendency is represented in Russian education as well. It makes critical for students and teachers to understand their own cultural dimensions to be able to appreciate cultural diversity of the world. The study explores cultural diversity in Russia via the dimensions of learning framework (CDLF), including cultural varieties regarding social relationships and epistemological beliefs. We illustrate the spectrum of dimensions' variability as they might influence the way students and teachers interact in Russia and draw to historical roots of such interaction. The study addresses the challenge of raising individual responsibility of students and teachers and suggests that this challenge can be reduced by applying a meaning-centered approach, which aims at developing personal responsibility for one's own deeds and increases awareness of one's own cultural heritage.